Salgsstrategi og rådgivning

Bak en vellykket salgsprosess som skaper resultater ligger en gjennomtenkt og skreddersydd salgsstrategi.
Før man setter i gang med salgsarbeidet trenger man å vite hvor man skal og hvor man er i dag.
Salgsstrategien er det som tetter gapet mellom nåsituasjon og ønsket fremtidig situasjon.

1. Kartlegging av dagens situasjon


Hvor er dere nå?

Alt starter med en kartlegging av dagens situasjon.
Vi vil vite hvor dere er i dag, hva dere har gjort tidligere, hva som fungerer og hva som ikke fungerer ved dagens situasjon. Før vi snakker om hvor vi skal må vi vite hva utgangspunktet er.

2. Mål og visjon


Hvor skal dere?


Etter å ha fått et tydelig bilde av dagens situasjon, vil vi sammen med dere finne ut hvor dere skal.
Hvilke salgsmål har dere og hva er drømmesituasjonen for bedriften?
En tydelighet rundt visjon og mål vil danne grunnlaget for utarbeidelse av en helhetlig og gjennomtenkt strategi.

3. Utarbeidelse av strategi


Hvordan kommer dere dit?


Når vi vet hvor dere er i dag og hvor dere skal, vil dette gjøre at vi kan se på hvordan dere kommer til målet.
Det er her strategien kommer inn.
Vi hjelper dere med å skreddersy en komplett strategi som omfatter alt fra prospektering og leadsgenerering til closing og oppfølging.

4. Implementering av strategi


Hva gjør vi nå?


Når strategien er landet starter implementeringen.
I denne fasen går vi sammen med dere som rådgivere for å sørge for at implementeringen fungerer og at dere når de målene som vi har satt sammen. Gjennom jevnlige statusmøter og hands on coaching kan vi justere underveis og sørge for at dere lykkes hele veien.

Book møte

Kontakt oss

Klar for en prat?


Kontakt oss for en uforpliktende samtale om hvordan vi kan hjelpe dere.